JBas var i Växjö och pratade digitala medier

Intresset för de digitala och nya medierna är stort, framförallt inom den offentliga sektorn.  I Växjö var det inte bara personer från avdelningarna för HR och kommunikation som kom till föreläsningen, det var också kommunala bolag, skolor och förvaltningar som var nyfikna på JBas samarbete med kommunen och hur de kan utveckla sina verksamheter med nya digitala strategier. När vi t ex berättade att det från Facebook länkats ca 75 000 ggr till Växjös platsannonser under 2016 var det många som hajade till. Med den statistik som ni får ut av digital annonsering kan man både utveckla och skapa nya informationsprojekt och skaffa argument för att vässa sin organisation digitalt.

Det är JBas förhoppning att vi snart kan komma till er och berätta mer om vårt samarbete men också redovisa hur facebook och de andra digitala kanalerna ser ut hos er, vilken funktionalitet som informationsbärare de har, vilka annonsformat som finns och vad det kostar att annonsera.

vaxjo

 

Kommentarer är stängda